28 June 2015

重新啟航 ;)

今年  變化很多  感覺上  好像跟不上變換的步伐

畢業了
做工了
搬家了
進大學了
一切一切都改變了



有多少的朋友  還能像以前那樣  嘻嘻哈哈
算一算  應該屈指可數吧


說好了重新啟航
也就是說 一切都是時候重新來過了

換了部落格的link:
callmedextertay.blogspot.com


不想再讓自己的過去
籠罩著我的現在與未來



To be honest, sometimes I like to type in English
而有時喜歡用華語

English has a sense of elegant in its writings
it makes me feel sentimental about things
I can feel it through the words while I'm typing them
it's like I'm connected to the or some sort


但是華語 是我的母語
我不想拋棄自己的母語 就為了奉承外面的世界
所以我對自己的華文造詣要求很高
雖然我華語還是很差

另外一個喜歡華語的原因
它很精簡
一個字  可以代表了很多很多的意思
也能從字裡頭 找出它的含意


Anyway, I'll just do whatever I feel like doing :)





It's time for a change.
My life do not depend on others. It is mine.
My fate is in my own hands, I am the mastermind.


From now on,
call me Dexter Tay.

No comments:

Post a Comment